reklama

Usmejte sa...je to v móde...

Rodičia zas raz nevydržali pohľad na svoje zdeformované potomstvo ochotne sa hrbiace pred monitorom a vyzvali ma na zdravotnú prechádzku. Zo skúseností som usúdil, že pýtať sa na praktický význam tohto núteného pochodu z bodu A do bodu B a späť bolo zbytočné a onedlho som sa už oddane motal za nimi. (Ja viem, bolo to pre zdravie, ale načo? Veď - pokiaľ žijem, tak je dobre, či nie?)

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Každopádne to malo aspoň jednu výhodu - stačilo ísť za nimi, nebolo treba sledovať, kam to vlastne ideme a ako sa odtiaľ chceme zase vrátiť. Že som následkom tejto uľahčenej situácie nevedel čo s očami, sledoval som billboardy. Bolo ich dosť a boli nevkusne natlačené všade, kde to len šlo. Propagovali všeličo - od vrtákov po hypotéky, no mali niečo spoločné. Na všetkých sa usmievali ľudia. Niektorí sa blažene vyškierali na zlacnený karfiol, iní na bezpečnostné dvere, ďalší len tak jeden na druhého a zopár ich vyjadrovalo eufóriu nad rýchlosťou downloadu. Všetci boli takí šťastní...aspoň to tak chcelo vyzerať. Keby na niektorom z tých veľkoplošných výtvorov propagandy objavil vážnejší výraz tváre, napríklad pri ponuke pôžičky človek s vážnymi problémami namiesto šťastnej rodiny, ktorá si môže opäť chvíľu užívať materializmu a vedľa neho niečo ako "Pomôžeme vám" miesto maskovanej verzie hesla "Peniaze vám prinesú šťastie", bol by to šok.

Už pred niekoľkými rokmi si pre nás učiteľka na angličtiny pripravila na záver hodiny hru - doplňovačku. Už neviem, čo sa to doplňovalo, ale tajničku si pamätám celkom presne - stálo tam "KEEP SMILING". Pekné. A väčšinu prítomných toto slovné spojenie potešilo. Veď je to milé. Nezištné. Mňa však napadla nečakaná a tak klasická otázka: "A prečo?". Samozrejme, že na tom nie je nič zlé, keď sa človek usmieva, ale prečo? Lebo to bolo v tajničke? Lebo to pekne vyzerá a je to sympatické? Znamená to, že sa usmievame, lebo chceme vyzerať dobre a sympaticky? A nemal mať úsmev iný dôvod? Nejaké to šťastie? Že by boli ľudia stále šťastní? To sa nedá. Ľudia môžu byť stále spokojní, ale šťastie je chvíľkový pocit, je to reakcia na niečo príjemné, zábavné. Tak prečo "KEEP SMILING"? To len tak? Bez dôvodu?

Ľudia sa ma občas pýtajú, či sa hnevám. Nehnevám sa, prečo by som sa hneval? Vraj tak vyzerám. Vraj sa mračím. Pýtajú sa, čo ma trápi, prečo som smutný. Nič ma netrápi (relatívne), nie som smutný. Odkiaľ na to prišli? Že sa neusmievam? A mám sa? A prečo?

Radovan Jankovič

Radovan Jankovič

Bloger 
  • Počet článkov:  20
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Človek (snáď).Za ľudí by mali hovoriť činy; slvá nič nedokazujú. Zoznam autorových rubrík:  Vymyslené humorné poviedkyČo ma škrieVtipne o vlastnom životeIné pokusy

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu