reklama

Stereotyp

Raz sa mi už zunoval zaužívaný systém - najprv 5 dní pracovať a potom sa z toho dva dni zotavovať. Vyslobodenie zo stereotypu prišlo v podobe sviatkov. Vždy, keď ma už prestávalo baviť pracovať, mohol som sa spoľahnúť, že príde nejaký sviatok a bude veselšie. Sviatky prichádzali. Každoročne. A zas to bolo nudné – niekoľko dní pracovať, dva dni oddychovať, toto opakovať niekoľko krát, potom niekoľko dní len oddychovať, potom zase pracovať a oddychovať, niečo osláviť, o rok to osláviť znovu tak isto, jedny Vianoce kúpiť celej rodine ponožky, o rok svetre, potom pyžamá a po troch rokoch to začať odznovu – ponožky – svetre – pyžamá – ponožky – svetre...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Pokúšal som sa to spestriť. A tak som sa z času načas vyštveral na nejaký kopec, sem – tam som si zašiel na prechádzku, doreštaurácie... Onedlho som mal zoznam vrcholov, ktoré som schopný zvládnuťi zoznam prechádzkových trás po meste. V reštauráciách ma už poznali.Prechádzky sa stali pravidelnými, vedel som kedy kam, mal som plán. Zistil som,kedy majú kde službu na úrazovej chirurgii a podľa toho som chodil natúry. Odsledoval som, kedy dostávajú v ktorej reštaurácii nové surovinya mal som v tom jasno. Všetko to do seba zapadalo, malo to svoj plán,fungovalo to, len zopár záchranárov sa sťažovalo na vykorisťovanie zo stranypacienta. A zas ma to nebavilo. Zas to išlo dokola. V zúfalstve somdostal ďalší nápad. Nezhoda. To je zaujímavá situácia. Začal som sas ľuďmi hádať. O niečom. O všeličom. O hocičom. Až kýmnebolo o čom. Výsledkom bolo, že všetky spory od otázok o prežitíľudstva po ideálneho spôsobu konzumácie arašidov boli buďto vyriešenéalebo vyhlásené za neriešiteľné. Všetko bolo jasné. Zase.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vtom ma osvietilo – veda. Výskum. Informácie. Filozofia.Vzdelanosť. To je ono! Veď predsa stále prichádzajú nové technológie, ľudia samenia. Majú nové spôsoby myslenia. V súčasnej dobe mám prístupk obrovskému množstvu informácii. Každý deň niečo nové... A tak somzačal študovať. Všade. Všetko. Stále. Nakoniec som vedel predvídať, kam sa budevývoj uberať. Vedel som odhadnúť, čo bude vynájdené, kto vyhrá voľby,analyzoval som, poznal som. Jednou maličkou časťou mojich poznámok sa stalzoznam 27 dôvodov, prečo ľudstvo čaká zánik. Vedel som predpokladať, no nevedelsom s tým nič spraviť.

Teraz som mohol konštatovať, ´že všetko moje snaženieo narušenie stereotypu bolo márne. No prišla spásna myšlienka. Celý životsom hľadal zmenu a teraz som mal 70. Nič nebolo márne! Podarilo sa mipremotať sa životom na jeho koniec. Onedlho určite zomriem. To teda bude niečonové. Smrť. Nepoznaná. Neopísaná. Ešte nikdy v živote som nezomrel. Tobude zaujímavé. A možno existuje nebo alebo peklo. To teda bude. Úplnenový svet. Začínal som sa tešiť... Potom som si to ešte raz premyslel.Akokoľvek bude umieranie nepoznanou novotou, bude trvať tak 3 minúty + niekoľkoďalších minút, kým mi bude pracovať sluch. Potom možno príde nebo. Alebo peklo.Večné pekelné muky by zrejme na nejaký čas zamestnali moju myseľ, ale je tam toslovo „večnosť“. Na bolesť si zvyknem. Preskúmam prostredie a potomzostane už len stereotyp. Večný stereotyp. V nebi sa možno stretnems niekým zaujímavým. Ale čo potom? Všetko si povieme, vymeníme sipoznatky, s každým sa tam pohádam a potom? Nuda. Naveky. Po zvyšoksvojho života som chodil do kostola a prosil Boha, aby ma neposlal dopekla ale ani do neba... A keď, tak aby to nebo pravidelne aktualizoval.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Poznámka. Tento príbeh je vymyslený a nemá nič spoločnés realitou. Chcel byť len vtipný...svojím spôsobom...

Radovan Jankovič

Radovan Jankovič

Bloger 
  • Počet článkov:  20
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Človek (snáď).Za ľudí by mali hovoriť činy; slvá nič nedokazujú. Zoznam autorových rubrík:  Vymyslené humorné poviedkyČo ma škrieVtipne o vlastnom životeIné pokusy

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu